Niejedna spółka pragnie w jakiś sposób się promować — może w takim razie przysłać konsumentom dl przykładu katalog swoich produktów.

Źródło: http://www.flickr.com
Każdy z nas choć raz w życiu zobaczył w swojej skrzynce na pocztę folder czy gazetkę reklamową jakiejś spółki. Może ona sprzedawać meble czy zabawki. Może także być supermarketem spożywczym. Nie musi być to przecież supermarket. Możemy na przykład dostać także zaproszenie do szkoły językowej lub z biura (InOffice – cowork warszawa) podróży. Niekiedy takiego rodzaju przesyłka marketingowa bywa czysto informacyjna, a raz na jakiś czas widnieje na niej informacja, że z gazetką możemy dostać rabat. To swoistego rodzaju zachęta, byśmy przyszli do nich dość szybko. Prócz tego z reguły bywa też wpisana tam data. Informuje nas ona, do kiedy można skorzystać ze zniżki. Dzięki tym przesyłkom możemy niekiedy doprawdy zrobić fajne zakupy. Gdy na przykład jakiś sklep ma zamiar wysprzedać stare kolekcje albo wyczyścić swe magazyny, to urządza totalne wysprzedaże. Wówczas można upolować coś nawet o 50% taniej. To ogromny plus i powinniśmy się wtedy na to skusić. Niektórzy dzięki info z takiego typu katalogów mogą urządzić mieszkanie czy kupić nową lodówkę. Przesyłki reklamowe są w Polsce dość modne. Są one masowe i otrzymują je również wszyscy nasi sąsiedzi. Różnią się tylko rzecz jasna danymi adresowymi.
Nie zapominajmy, by takich przesyłek nie wyrzucać od razu do kosza, ponieważ może ominąć nas doprawdy rewelacyjna okazja.
Duże firmy zwykle wysyłają wielką ilość tego typu przesyłek.